Inkább új szerelvényeket kellett volna venni a 3-as metró vonalára, mint a meglévőket felújítani – állítja az LMP. A párt szerint a felújítás csak elodázza a problémát, ráadásul az orosz cég csak 20 százalékos jótállást vállal a munkára.
Múlt héten kötötte meg a szerződést 3-as metró felújításáról a fővárosi BKV az egyedül versenyben maradt orosz céggel, a Metrovagonmassal. Az LMP szerint a 3-as metró szerelvényeinek felújításával csak konzerválják a jelenlegi állapotokat a metróvonalon. Csárdi Antal, az LMP fővárosi közgyűlési képviselője budapesti sajtótájékoztatóján bírálta a BKV és az orosz cég között megkötött szerződést, azt állítva, hogy a felújítással csak elodázzák 5-6 évre a probléma megoldását.
Az ellenzéki önkormányzati képviselő szerint az aláírt szerződésből kiderült, miért volt sürgős az aláírása, hiszen az orosz fél csak 20 százalékos jótállást vállalt a szerelvényekre. Csárdi Antal szerint ez azt jelenti, hogy ha a felújítást követő években ki kell vonni egy felújított szerelvényt a forgalomból, akkor az orosz fél csak a felújítás 20 százalékát fizeti majd vissza, míg a többit a budapesti adófizetők. Szerinte ez érthető is az orosz fél részéről, hiszen a 40 éves alvázak a jótállási futamidő végére már 60-65 évesek lesznek, ezért nem vállalják a teljes körű jótállást.
Az LMP-s politikus felhívta a figyelmet arra, hogy – a futamidőt tekintve – az új szerelvények olcsóbbak lettek volna, és ezek jótállása legkevesebb 30 évre szólt volna, míg a felújítottaknak korlátozottan 25 évre.
Szerinte azért történhetett meg mindez, mert Orbán Viktor miniszterelnök így megbeszélte meg Vlagyimir Putyin orosz elnökkel. Csárdi Antal azt kérte a miniszterelnöktől, legközelebb inkább tokaji aszút vigyen az orosz elnöknek, ne pedig a budapestiek biztonságát ajándékozza oda. (MTI)