Hirdetés

Semmilyen kisvasút építési beruházást nem támogat az agrárminisztérium a fokozott védelmet élvező, különleges természeti értékekkel rendelkező börzsönyi Csarna-völgyben, írta a minisztérium közleményében.

Az Agrárminisztérium nem támogatja a Csarna-völgyi kisvasúttal kapcsolatos építési beruházást – áll az AM Sajtóiroda tegnapi közleményében:

"Semmilyen kisvasút építési beruházást nem támogat az Agrárminisztérium a fokozott védelmet élvező, különleges természeti értékekkel rendelkező börzsönyi Csarna-völgyben. Nagy István miniszter szakmai felügyeleti jogkörében eljárva a mai napon utasította a terület vagyonkezelőjét, az Ipoly Erdő Zrt-t a beruházás engedélyeztetésére vonatkozó kérelem visszavonására.

A minisztérium egyúttal soron kívül intézkedik arról, hogy a terület az állami erdőgazdaság vagyonkezeléséből a természetvédelmi kezelő, a Duna-Ipoly Nemzeti Park Igazgatóság vagyonkezelésébe kerüljön át. Ezen területen a hatályos jogszabályok alapján bármiféle beavatkozás kizárólag természetvédelmi céllal történhet a természeti folyamatok működésének biztosítása, elősegítése érdekében. Ez a célkitűzés hosszú távon a terület nemzeti park igazgatósági vagyonkezelésbe kerülésével garantálható."

Csarna völgyi kisvasút: eddig, és ne tovább!Csarna völgyi kisvasút: eddig, és ne tovább!

Az elmúlt napokban újra fellángolt az utóbbi évek egyik legnagyobb hazai természetvédelmi vitája a börzsönyi Csarna-völggyel kapcsolatban. A természetvédelmi civil szervezetek szerint a Börzsöny érintetlen vadonját, a fokozottan védett Csarna-völgyet teljesen átformálná a tervezett kisvasút. Ráadásul a Börzsönyben már van öt kisvasút, felesleges egy újabbat építeni. A WWF Magyarország is figyelmeztetett arra, hogy veszélybe kerülhet Magyarország legnagyobb érintetlen erdeje. 

  Máig 68 575-en csatlakoztak az 1 hete elindított Csarna-petíciójukhoz

A kisvasútbarátok szerint ugyanakkor a Börzsönyben jelenleg három kisvasút üzemel (Kismaros-Királyrét, Szob-Nagybörzsöny, Kemence), és a szóban forgó felújítás nem új vonal építése, hanem egy most is meglévő és helyenként járhatatlan vonalszakasz felújítása, ha úgy tetszik a természetes elhasználódás helyreállítása.

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás