Lázárék szerint a “brüsszeli szankciók” miatt nem épül új híd Budapesten. “Bár a beruházás előkészítése folyamatban van, a tényleges megvalósításáról csak a későbbiekben fog döntés születni”.
Tényleges megvalósításáról csak a későbbiekben fog döntés születni – válaszolta a Galvani híddal kapcsolatos ellenzéki kérdésre Csepreghy Nándor, aki Lázár János helyettese az Építési és Beruházási Minisztériumban (ÉBM). Jámbor András, a Párbeszéd országgyűlési képviselője nyújtott be írásbeli kérdést “Megépül-e a Galvani híd” címmel.
Csepreghy Nándor államtitkár válaszában azt írta, hogy “Mint ahogy azzal Ön is tisztában van, egy ilyen nagyságrendű beruházás jelentős költségvetési hatásokkal bír, a hibás brüsszeli szankciós politika miatt jelenleg azonban költségvetési tartalékot kell képezni”. Majd úgy folytatta: Éppen ezért tehát, bár a beruházás előkészítése folyamatban van, a tényleges megvalósításáról csak a későbbiekben fog döntés születni”.
A Galvani híd eredetileg a kormány olimpiai terveiben volt benne, de 2017-ben Budapest akkori főpolgármestere, Tarlós István a beruházás leállítását kérte, és leállították a nyomvonal tervezését. Az új Duna-híd gondolata 2018-ban éledt újjá, akkor azzal, hogy ezzel enyhítsék a Belváros forgalmát, látványtervek is készültek. A hídhoz kapcsolódó pesti úthálózat tervezett nyomvonala azonban civil tiltakozásokat szült, miután kiderült, hogy sok fát kellene kivágni miatta a Határ úti Kiserdőben.
A budapesti közlekedés szempontjából sok várostervező és közlekedési szakember is rossz választásnak tartja a helyszínt, melyet az “Orbán kötélbarát” sokmilliárdos stróman Garancsi NER lovag budai lakóparkja miatt erőltet a kormány. Délebben egy fontos forgalomelvezető híd lenne, de a szakmai érvek itt sem érdekesek.
Nyitóképen a galvani híd látványterve
Kapcsolódó anyagok:
A Galvani híd lesz a Fürjes-Vitézy duó 4-es metrója
A Galvani híd megépítése kifejezetten az ingatlanbefektetők, oligarchák érdekeit képviseli
Dugódíj nélkül nem hozza a számokat a Galvani híd
Közösségi gyűlést hívnának össze jövőre a Galvani ügyében.
Nem épülhet meg mai formájában a Galvani-projekt – ezt vállalták a képviselőjelöltek
2020 is az Orbán-kormány fairtásos éve volt
Betongyár költözött a Duna-partra. Szokásos kormány közeli mutyi?
Vajon mennyi értelmetlen pénzt és energiát költünk még Orbán Lopakodó Olimpia Programjára?
Álláspontok között nincs átkelés – összefoglaló a hídvitáról