Számos, a fővárosi és az agglomerációban élő lakosságot érzékenyen érintő kérdésről beszélt a mai Budapestinfón Tarlós István. A budapesti főpolgármester szerint is betett a hulladékgazdálkodásnak a rezsicsökkentés. Nápoly korábbi sorsára juthat Budapest a szemétszállítás átalakításával
A politikus a hulladékról szóló törvény kapcsán elmondta: a házhoz menő szelektív gyűjtés bevezetése jelentősen növelte a költségeket, az FKF ezt a közszolgáltatási díjból fedezte, viszont ez a rezsicsökkentés miatt beszűkült. Ezért a törvény módosítását kezdeményezte a minisztériumnál.
A főpolgármester a mai Budapestinfón kijelentette: máig vitáznak a kormánnyal arról, hogy a céget miért duzzasztották kétezer főssé, hiszen a BKK-nak jóval kisebbnek kellene lennie.
Kompenzálni kellene a fővárost
Az agglomerációs közlekedés visszavételéről Tarlós elmondta, hogy támogatja a kormányt és a miniszterelnököt, de szükség esetén vitázik is. A főváros átvállalt egy szolgáltatást az agglomerációs közlekedésnél, azonban ezt nem fizették ki – jelezte, majd hozzátette: a főváros nem tartozik sem az államnak, sem pedig a MÁV-nak. Közölte, hogy az agglomerációs közlekedés állam általi visszavételéről szóló alapmegállapodás várhatóan február 17-éig megszületik.
A főpolgármester emlékeztetett: nem az a célja, hogy a 65 év felettiek közlekedésének díjmentességét elvegyék, csak azt, hogy a kormány kompenzálja azt a veszteséget, ami e törvény miatt éri a fővárost, hiszen a díjmentességből fakadó veszteség évente 8 milliárd 71 millió forint.
Létszámcsökkentés kell a BKK-nál
A BKK szétdarabolásával kapcsolatban a politikus elmondta, hogy az erről szóló információk homokra épülnek. Így továbbra is vitáznak a kormánnyal arról, hogy a céget miért duzzasztották kétezer főssé, hiszen a BKK-nak jóval kisebbnek kellene lennie. Véleménye szerint ebből a kétezer főből le kell vonni az ellenőröket, azonban még így is marad 1300 ember. Ezért elengedhetetlen a létszámcsökkentés. Tarlós közölte, hogy elkészült 3-as metró infrastrukturális felújításának ütemterve, amely szerint a végső átadási határidő 2019. szeptember 30. A 3-as metró felújított szerelvényei azonban már korábban, 2019 nyarán forgalomba állhatnak.
Nápoly korábbi sorsára juthat Budapest a szemétszállítás átalakításával
Az MSZP szerint a főváros eddig a hulladékszállítás nyereségéből finanszírozta a város takarítását, így a feladat állami átvétele után Budapesten is a néhány éve Nápolyban kialakult köztisztasági állapotok alakulhatnak ki. Szaniszló Sándor, a szocialisták fővárosi képviselője ma Budapesten – Tarlós István főpolgármester nyilatkozatát követően – tartott sajtótájékoztatóján elfogadhatatlannak nevezte, hogy az állam a vidéki hulladékgazdálkodás veszteségeit a fővárosi nyereségből próbálja ellensúlyozni. Az ország fideszes vezetése ezzel ismét cserbenhagyná a fővárosi politikusokat, akik már most is egyéni utakon, sokszor egymással is szembekerülve próbálnak megoldást találni, ami gyakorlatilag lehetetlen – fogalmazott Szaniszló Sándor, aki ízléstelennek nevezte, hogy Vitézy Dávid hivatalban lévő múzeumi vezetőként a "kora alapján ítélkezik " Tarlós Istvánról.
Fideszes pofon a csepelieknek
Szólt továbbá arról is, hogy az MSZP szerint nehéz évek következnek a csepelieknek, azt követően, hogy a fővárosi városvezetés előzetes tervek és költségvetés nélkül, kizárólag az olimpiához igazodva tervezi villamosvonalra cserélni a kerületbe közlekedő HÉV-járatot. Hangsúlyozta, az agglomerációs közlekedés gondjainak legegyszerűbb megoldása az lenne, ha az állam odaadná az arra szánt mintegy 12 milliárd forintot. Szaniszló Sándor felszólította a kabinet, hogy a Városligetet ne használja "saját játszótereként", vagyis álljon el a 150 milliárd forintos beépítési tervétől. A fővárosi szocialista politikus emellett megerősítette azt a közös ellenzéki álláspontot, hogy a kormánynak népszavazást kellene tartania az olimpiáról.